למידע רלוונטי לכם - בחרו:
המטבח האנטי סרטני // ברוקולי
שרון בר-גיל 15.02.2018

הברוקולי הוא אולי הירק המפורסם ביותר בתכונותיו האנטי סרטניות. רכיבים בברוקולי נמצאו כמעכבים התפתחות של סרטנים מסוגים שונים בעיקר שד, מערכת עיכול ופרוסטטה

אבל, ישנם מספר עקרונות חשובים עליהם כדאי להקפיד בכדי למקסם את התכונות הבריאות של הירק הנהדר הזה: חליטה קצרה (ולא בישול ארוך או אפיה בתנור), קיצוץ לפיסות זעירות, והגשה עם רכיבים שממקסמים ספיגה כגון: מעט שמן זית, חרדל ונבטי ברוקולי או צנונית שמכילים בעצמם כמות מכובדת של תכונות אנטי סרטניות.

קחו מתכון פשוט, טעים וקל להכנה שכולל את כל הפעולות שממקסמות את התכונות הבריאות של הירק המופלא הזה.

מה צריך?

5-6 תפרחות ברוקולי צעירות

מיץ + קליפה מגוררת (החלק הצהוב בלבד) מלימון בשל

חצי כפית חרדל

מלח ים גס

½ פלפל ירוק חריף ללא גרעינים, קצוץ דק

חצי כוס  שקדים קלויים בעדינות (אפשר להחליף ב פיסטוקים, צנוברים, מקדמיה או כל אגוז אחר)  

4 כפות שמן זית עדין

איך מכינים?

חולטים את תפרחות הברוקולי במים רותחים כ-2 דקות.

התפרחות צריכות להישאר פריכות ובעלות צבע ירוק עז.

מקררים במי קרח לעצירת הבישול  (או שוטפים במים קרים) ומעבירים למעבד המזון עם להב המתכת.

עובדים עם פולסים ומרסקים לפירורים גסים.  בסיום מעבירים לקערה.

מערבבים עם מלח, פלפל חריף, מיץ לימון וקליפתו.

מוסיפים שקדים, מטפטפים שמן זית, מפזרים מעל חופן נבטים.

מגישים פושר, עדיף מיד בתום ההכנה.

בתיאבון!

לעמוד הבלוגים >

need.png

צריך משהו אחר? כתוב לנו על כך