למידע רלוונטי לכם - בחרו:
פינת "המטבח האנטי סרטני" – ארוחת בוקר חורפית
שרון בר-גיל 06.12.2017

לקראת העונה הקרירה המתקרבת ובאה, הנה אפשרות לארוחת בוקר טעימה, בריאה ומזינה.

הקינואה עשירה בוויטמיני B (שנמצאו כמפחיתים סיכון לסרטן שד), עתירת ברזל (שמאגריו נוטים להתדלדל אחרי טיפולים כימותרפיים), קלה לעיכול, נטולת גלוטן, ומהווה מקור מצוין לחלבון מן הצומח.
לדייסה המוכנה - כדאי להוסיף תוספות שונות שיוסיפו בריאות, טעם ויופי. למשל: אוכמניות או פטלים קפואים או טריים (פירות יער מסוגים שונים מכילים אנטי אוקסידנטים רבים ובמיוחד לחומצה אלגית שיכולה לתרום לעיכוב היכולת של גידולים לייצר כלי דם חדשים), שברי שקדים ואגוזים מסוגים שונים, פתיתי קוקוס ללא סוכר, זרעי צ'יה או פשתן טחונים (כל אלו הם מקורות בריאים לשומן), שוקולד מריר 70% או יותר (מכיל אנטי אוקסידנטים חשובים , עתיר מגנזיום וברזל), קינמון (שעוזר בייצוב הסוכר בדם) ועוד ועוד...
עסוקים ואין לכם זמן בבוקר? הכינו את הדייסה בערב שלפני, ובבוקר חממו אותה. שימו לב – כשהדייסה מתקררת היא מסמיכה ומתקשה מעט, הוסיפו עוד מעט מים רותחים ע"פ הסמיכות המועדפת עליכם.

דייסת קינואה מחממת


מצרכים:

1 כוס קינואה
1 כוס מים
1 כוס חלב שקדים ביתי (או עוד כוס מים + 1 כף ממרח שקדים קנוי כגון שקדייה)
כפית מייפל טהור/דבש/סוכר קוקוס
1 כפית שמן קוקוס
קורט קינמון
קורט מלח

גיוונים אפשריים לטעמים שונים

  • קוקוס טחון + קוביית שוקולד 85%
  • 1 כף אוכמניות קפואות וכף אגוזי מלך שבורים
  • חצי בננה מעוכה/מעט קינמון וכף אגוזי מלך שבורים
  • חצי תפוח מגורר + 1 כפית זרעי צ'יה או פשתן טחונים + קינמון


הוראות הכנה:

  • מרתיחים את הנוזלים עם הקינואה ומבשלים על אש נמוכה עד שהקינואה רכה ומעט קרמית (בערך 20 דקות).
  • אם יש צורך מוסיפים עוד נוזלים. מוסיפים מעט ממתיק, קינמון ומלח.
  • מוסיפים גיוונים על פי טעמכם, ואכלו חם!

    בתאבון!
לעמוד הבלוגים >

need.png

צריך משהו אחר? כתוב לנו על כך